در واقع رپورتاژ خبری نوعی تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته می‌شود و البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص و خبره روی آن کار کند.
شما در رپورتاژ آگهی مخاطبان‌تان را در یک مسیر مشخص همراهی می‌کنید تا به سمتی که می‌خواهید هدایت شوند و اتفاقی که می‌خواهید رقم بخورد.
با خرید رپورتاژ آگهی از سایت های معتبر در واقع از آنها اعتبار قرض می گیرید! چون یکی از ملاک های رتبه بندی گوگل تعداد بک لینک هایی است که از سایت های دیگر دریافت می کنید. آن هم بک لینک های غیر تبلیغی، معتبر و دائمی! در واقع وقتی یک صفحه ی غیرتبلیغی مثل خبرگزاری کاربران خود را به وبسایت شما ارجاع دهد، گوگل مطمئن می شود که شما حرفی برای گفتن دارید!
 
به همین دلیل صفحه ی شما را در فهرست سایت های تراز اولش قرار می دهد! از طرفی رپورتاژ آگهی دائمی میباشد که تاریخ انقضا ندارد. آن ها از زمان انتشار تا همیشه کاربران جدیدی را به سایت شما دعوت می کنند! بنابراین رپورتاژ های خبری با کمترین هزینه، سئوی سایتتان را بهبود می بخشد، ترافیک سایت را افزایش می دهد و در نهایت فروش و درآمدتان را از این رو به آن رو می کند!
گوگل دقیقا از همین روش برای سنجش میزان اعتبار سایت های مختلف استفاده می کند.یکی از ویژگی های منحصر به فرد رپورتاژ آگهی که شما را حیرت زده خواهد کرد، آن است که رپورتاژ آگهی همانند دیگر روش های تبلیغ، موقت نیست. همان طور که می دانید درج هر محتوا تبلیغاتی در هر رسانه از صدا و سیما تا بیلبوردها تنها محدود به زمان مشخص است.
در حالی که رپورتاژ آگهی برای همیشه در سایت درج کننده آن باقی می ماند. اگر شما از یک محتوای مناسب با رعایت اصول سئو استفاده کرده باشید، هر زمان افراد کلمه کلیدی مورد نظر را جست و جو کنند، از طریق سایت درج کننده رپورتاژ می توانند وارد سایت شما شوند.